اخبار و رویدادها

افتتاح پروژه عمرانی ” شهید لر کورپوسی” در اورمیه

نویسنده: آقای حمزه لو/شنبه, 01 خرداد,1395/دسته ها: دسته اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

شایان ذکر است: پل «شهیدلر کورپوسی» که جزئی از یک پروژه ۴۰ هکتاری است ؛ سه جاده غیر هم سطح باغ رضوان، جاده سرو و بزرگراه بین‎المللی خاتم‌الأنبیا(ع) را به هم وصل کرده و مشکل ترافیکی و سوانح جاده‎ای را در این منطقه کاهش داده است.

شهردار اورمیه در آیین افتتاح این پروژه عمرانی خاطر نشان کرد: استفاده از تکنولوژی‌های نوین ساخت و عدم استفاده از درزهای انبساط که عامل تخریب پل‎های هوایی و زیرگذر است، از مهم‎ترین ویژگی پل «شهیدلر کورپوسی» است.

 محمد حضرت پور افزود: درز انبساط در تقاطع «شهیدلر کورپیسی» حذف شده و راه‎های خروجی آب به پشت کوله‎های این پل انتقال یافته که در کنار روانی ترافیک معضلات و مشکلات ناشی از نشت آب را برطرف کرده است.

سیستم جمع‌آوری آب‌های سطحی و نقطه‌ای که به روش سنتی در محل پایه‎ها ایجاد می‌شد در این پروژه به طور کامل حذف شده و از تجارب و ابداعات مهندسان طرح در زمینه دفع آب‎های سطحی استفاده شده است.

رضا جوان‎کیا، معاون عمرانی و فنی شهرداری ارومیه در مراسم افتتاح فاز نهایی پروژه پل جاده سرو به اهداف اجرای این پروژه اشاره کرد و اظهار داشت: این پروژه با سه هدف حل معضل ترافیکی جاده سرو با کمربند ورودی خاتم‌الأنبیا(ع)، حل معضل دسترسی به باغ رضوان و ایجاد مبدا ورودی کمربند دوم ارومیه است.

وی سایز اجرایی پروژه را ۱۲ هکتار عنوان و اضافه کرد: پل جاده سرو جز پروژه‎های خاص و استثنایی است که فضای سبز وسیعی در اجرای آن به کار رفته و مساحت بیشتری نسبت به سایر پروژه‎های مشابه دارد.

معاون عمرانی و فنی شهرداری ارومیه با اشاره به هزینه کرد ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل پروژه پل جاده سرو، گفت: سه تن میلگرد، ۱۱ هزار مترمکعب بتن و در زمینه هدایت آب‎های سطحی هزینه بسیاری صرف ایجاد این پل شده است.

DSC_0278  DSC_0266

DSC_0294  DSC_0261

تعداد نمایش ها (732)/نظرات (0)

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

نام شما
ایمیل شما
عنوان
پیام خود را وارد کنید ...
x

نظرسنجی

نظر شما در مورد معاونت فنی عمرانی شهرداری ارومیه چیست؟

ثبت نظر 
بازدید امروز:
بازدید کـــل: 13020

سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه
کلیه حقوق سایت محفوظ می باشد
2013 All Rights Reserved
آمار بازدید
دی ان ان