شایان ذکر است: پل «شهیدلر کورپوسی» که جزئی از یک پروژه ۴۰ هکتاری است ؛ سه جاده غیر هم سطح باغ رضوان، جاده سرو و بزرگراه بینالمللی خاتمالأنبیا(ع) را به هم وصل کرده و مشکل ترافیکی و سوانح جادهای را در این منطقه کاهش داده است.
شهردار اورمیه در آیین افتتاح این پروژه عمرانی خاطر نشان کرد: استفاده از تکنولوژیهای نوین ساخت و عدم استفاده از درزهای انبساط که عامل تخریب پلهای هوایی و زیرگذر است، از مهمترین ویژگی پل «شهیدلر کورپوسی» است.
محمد حضرت پور افزود: درز انبساط در تقاطع «شهیدلر کورپیسی» حذف شده و راههای خروجی آب به پشت کولههای این پل انتقال یافته که در کنار روانی ترافیک معضلات و مشکلات ناشی از نشت آب را برطرف کرده است.
سیستم جمعآوری آبهای سطحی و نقطهای که به روش سنتی در محل پایهها ایجاد میشد در این پروژه به طور کامل حذف شده و از تجارب و ابداعات مهندسان طرح در زمینه دفع آبهای سطحی استفاده شده است.
رضا جوانکیا، معاون عمرانی و فنی شهرداری ارومیه در مراسم افتتاح فاز نهایی پروژه پل جاده سرو به اهداف اجرای این پروژه اشاره کرد و اظهار داشت: این پروژه با سه هدف حل معضل ترافیکی جاده سرو با کمربند ورودی خاتمالأنبیا(ع)، حل معضل دسترسی به باغ رضوان و ایجاد مبدا ورودی کمربند دوم ارومیه است.
وی سایز اجرایی پروژه را ۱۲ هکتار عنوان و اضافه کرد: پل جاده سرو جز پروژههای خاص و استثنایی است که فضای سبز وسیعی در اجرای آن به کار رفته و مساحت بیشتری نسبت به سایر پروژههای مشابه دارد.
معاون عمرانی و فنی شهرداری ارومیه با اشاره به هزینه کرد ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل پروژه پل جاده سرو، گفت: سه تن میلگرد، ۱۱ هزار مترمکعب بتن و در زمینه هدایت آبهای سطحی هزینه بسیاری صرف ایجاد این پل شده است.