به گزارش روابط عمومی معاونت فنی و عمرانی شهرداری ارومیه،مهندس رضا جوان کیا گفت:برای رفع و تقلیل ترافیک موجود در سطح ،می بایست از یک برنامه جامع و هدفمند در این زمینه استفاده کرد.
وی با اعلام این مطلب تصریح کرد:تهیه این برنامه جامع از سال 1386 و با انجام طرح مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک شهری آغاز شده و پس از اتمام و تصویب مطالعات مذکور وارد عملیات اجرایی شده است.
وی با ماحصل این مطالعات اشاره و اصلاحات هندسی و تقاطعات غیر همسطح،مدیریت تقاضای سفر و استفاده از ظرفیت نهفته راه را خروجی این مطالعات عنوان نمود و افزود:معاونت فنی و عمرانی شهرداری متولی انجام اصلاحات هندسی و احداث تقاطعات غیر همسطح بوده است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری ارومیه با اشاره به اینکه در 4 سال اخیر با برنامه ریزی های مناسب انجام یافته،در فاز اول احداث کمربندی میانی با اتمام تقاطعات غیرهمسطح ده گانه تکمیل شده و در فاز دوم روان سازی ترافیکی کوریدورهای منتهی به تقاطعات مذکور آغاز گردیده است،گفت:تقاطع غیرهمسطح امامت یکی از تقاطعات مذکور می باشد که در فاز اول تونل واقع در امتداد مسیر کمربندی تکمیل و در فاز دوم حرکت های واقع در کوریدور شرقی-غربی سربازان گمنام ،مولوی تسهیل خواهد گردید.
وی با اشاره به اینکه مطالعات مراحل اول و دوم تقاطع غیرهمسطح امامت در سال 1392 و پس از طی مراحل مطالعاتی به صورت یک تقاطع غیرهمسطح سه سطحی مصوب گردیده بود،خاطر نشان کرد:پس از اتمام فاز اول اجرایی و در راستای افزایش ظرفیت زیست محیطی خیابان مولوی،طرح اولیه مورد بازنگری کامل واقع و طرح اصلاحی در سال 1394 مصوب شده است و عملیات اجرایی آن در سال 1395 همزمان با افتتاح تقاطع غیرهمسطح شهیدلر کورپوسی آغاز گردیده است...